Häxan surtant

Imorse gick jag en långpromenad innan frukosten. Blev nog lite jobbigt på slutet då jag skutta upp i trappan, när jag kom innanför dörren så svarta det lite för ögonen och magen ville vända sig ut och in och spykänslor smög fram. Knasigt. Hur som helst, kände mig iaf duktig. Sen så var det dags för tvättstugan igen. Alltid lika roligt. Inte. Behöver ju inte skriva om varenda maskin jag tvättade utan det jag ville komma till var att en surtant förstörde min dag genom att vara otrevlig och anklaga mig för att lägga en matta i dörren så att hon knappt kunde komma ut ur dörren med sin cykel. Varför skulle jag göra nåt sådant. Bara för att jag råkade gå in i den dörren precis som hon skulle ge sig iväg på sin cykel så var hon bara tvungen att börja hugga. Surtant. Surkärring. Kunde väl lika gärna vara hennes egna fel när hon promt skulle böka ut sin cykel ur dörren. Tantjävel. Går inte att få fram exakt hur det gick till, men hennes sätt var bara blä. Typiskt ett tantbeteende som menar att bara för man är ung så förstör man allt typ. Men jag ska inte dra alla tanter över en kam då det faktiskt finns många snälla och rara tanter. Nog om det.

♥ ♥ ♥

Idag står alltså tvättstugan på schemat (är inte klar ännu), sen kanske handla lite och hämta grillen hos modern min. Vi ska ge oss på grillning ikväll. Då känns det verkligen vårigt. Över till något helt annat. Vi rensade lite och la ut auktioner på Tradera ugår, har redan fått en del bud, men då våra utgångspriser låg på 1 krona känns det inte lika roligt. Hoppas det stiger. Och förresten, idag har vi bott i lägenheten i hela 3 månader. Inte illa. Känns som om det vore längre ändå. Sen får vi nog tillbaka vår mikro idag som vi varit utan ett tag nu. Rätt tungt att inte ha en mikro faktiskt. Att värma fryst korvbröd i ugn funkar inte. Då fick man skorpa. Korv med skorpa. Nä, tror jag föredrar bröd i det fallet. Även om korv med skorpa lät roligt och var lite kul att säga. Korv med skorpa. Skorpa med korv. Korvskorpa, haha. Korvbröd. Lite roligt var det. Nej, nu skall jag störta ned till tvättis och hoppas för tusan att jag inte möter häxan surtant igen.

Sjukt många olika grejer jag fick med i ett enda stycke, iofs skulle det blivit underkänt på en svenskalektion. Men jag är ändå imponerad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0