"Dennis Quaid is here"

Hihi, roligt ju.

100621

Idag är det tydligen årets längsta dag. Sen vänder det... Jösses. Sommaren har ju inte ens börjat. Faktiskt lite deprimerande.

Hade sett fram emot en ledig dag idag, hade massa planer på saker jag skulle sysselsätta mig med. Vaknade dock imorse av att telefonen ringde. Från började fattade jag ingenting (sov kanske fortfarande), men inte många minuter senare var jag i full gång med att göra mig klar för en lång arbetsdag. Mitt i all stress kom jag på att vi både saknade vettig frukost (filmjölk) och matlådor, sen glömde jag även ta med mig eftermiddagsmackan till jobbet. Som tur var löste sig allt tack vare min andra halva, Jonas.

Lyckades även köpa nya arbetsvänliga skor igår i Arninge och kunde ju därmed inviga dem idag. I vanliga fall efter en dag är jag helt slut i fötter och ben, men idag känns det finfint. Inte dåligt. Skopunkten av alla ställen.

Snart blir det mys med Ralph framför Prinsessan och Grodan. Jonas får nog också vara med på ett hörn, som tack för idag.

Ralph

Låt mig presentera min nya vän; RALPH

Finaste hunden i stan, hittade honom på Hemtex på 70% rea. Jag är storligen nöjd. Han med. Det ser ni ju på bilden :)

100617

Den är här nu :) Och den är så fin att jag inte kan sluta titta på den. Så fin att jag inte kommer våga använda den. Jag är sjukt nöjd. Hinken var också fin. Fast större än vad jag tänkt mig. Men det kommer bli finemang ändå.

Och så fick man en kunglig disktrasa på köpet. Haha, inte fy skam.

Tandläkarn

Jaha, så har man varit och slösat pengar hos tandläkarn. Inte speciellt trevligt. När de proppat munnen full med prylar glömmer jag bort och andas vilket gör att jag får kväljningar, vilket ju låter rätt märkligt. Men det är obehagligt. Skönt att det är klart, men skall dit ännu en gång i juli. Usch. Sitter och nyper mig i i den bedövade kinden som är helt utan känsel en bit ned på halsen och upp till i tinningen. Och tungan som inte har nån koll alls hänger typ utanför...

Ringde precis syrran som skall komma på besök idag. Tydligen låg hon och sov... Jösses. Vad ska man nu roa sig med? Äsch, får väl påbörja min nya vampyr-bok Så länge vi båda andas och fortsätta nypa mig i hakan.

Cult Design

När man är ledig har man tid att klicka runt och titta på fina saker på alla webshopar. När man är ledig får man alltid ett sug att handla. Är man ledig har man tid att handla...

Nu äntligen ska den få bli min, detta tjusiga diskset från Cult Design (dock är diskmedelsflaskan grön). Den är inte billig precis. Men det får bli min belöningspresent till mig själv inför tandläkarn imorn (som iofs inte heller kommer bli speciellt billigt). Den ska få ta över platsen efter den numera äckliga bestickskorg från IKEA, som vi inte har fyllt med bestick, utan istället använt som förvaring för det mesta; 2 diskborstar, diskmedel, svampar, tvål, diskpropp(?) osv...

I samma veva slog jag även till på en tjusig tvättmedelskink i svart. Vad har man annars skatteåterbäringen till?

100614

Jag och min vän trädet.

Så var man äntligen hemma. Eller ja, har varit hemma sen igår natt förstås. Bilden ovan togs när vi strosade runt i Pythagorion efter utcheckning. Det blev en lång och varm (säkert varmaste dagen på hela veckan) väntan på bussen. Vi hängde på 3 olika caféer/rastauranger. När vi äntligen fått sätta oss på bussen fick vi veta att vårt plan skulle bli 2 timmar försenat. Alltså ännu mer väntan... När vi tillslut, efter några varv utomhus och i den lilla tax free-butiken, fick sätta oss på planet blev det ännu mer väntan. Det var trassel med namn och tax free-påsar så det dröjde ytterligare någon halvtimme innan vi lyfte. Väl uppe i luften var de massa turbulens. Lite obehagligt tyckte jag. Så väl hemma i egna sängen kändes det väldigt skönt att äntligen vara hemma.

100910

Igår blev det stranden för hela slanten. Istället för att ligga och trängas med alla tanter som solade topless och gubbar i för små badbrallor hittade vi några solstolar inte fullt lika tätt placerat med de andra som vi solade på. Dock hade vi inget parasoll men det funkade bra ändå, då det fläktade lite skönt. Idag är vi istället lite småröda... Lite extra solkräm på det så ska det nog gå bra idag med.

Eupalinostunneln

Tunneln var, som sagt, en trång upplevelse. Själva nedgången och en bit in i tunneln var det så smalt att det nästan började kännas obehagligt. Mötte man folk fick någon backa till ett bredare ställe. Svårt att uppskatta hur långt det faktiskt var till avspärrningarna, men jag hade gärna gått längre.

100609

Den här mysiga saken hittade vi på vägen upp till Eupalinos-tunneln uppe bland bergen. Den är drygt 5 cm lång och jätteläskig. Trots detta vågade vi närma oss och knäppa några kort, men det var mycket skrämmande.

Efter att ha tagit oss in och ut ur tunneln (trång upplevelse) gick vi ned till hamnen igen och käkade lunch på ett ställe vi tittat ut tidigare. Det visade sig vara en nitlott! Jonas beställde en special sandwich som skulle vara en hamburgare i baguette-form, men när den kom på tallriken var det en blandning mellan korv med bröd och hamburgare med bröd med senap, ketchup och majonäs i en sörjig blandning plus svettiga salladsbland och tomat. Kort och gott, Jonas åt inte upp sin mat. Min lunch; crépe med tonfisk, fetaost och lök var ganska okej. Grått men gott!

100608

Igår vandrade vi till stranden vid flygplatsen och tittade på plan. Det var lite väl blåsigt för min smak och tjocka regnmoln som härjade uppe i bergen. Som tur var kom aldrig regnmolnen över oss så vi kunde plocka stenar, bada fötter (jonas badade hela han) och titta på på alla flygplanen i fred på den ganska folktomma stranden. Det var verkligen en häftig känsla att stå så nära när de stora planen landade och lyfte. Det höga ljudet kändes i hela kroppen.

(när man är på par-semester är ju självutlösaren en kanon-grej)

Idag har det blivit stekning på stranden i några timmar. Vattnet är ju inte precis Thailands-varmt men efter lite velande lyckades man ta sig i och simma några simtag. Man blev ju pigg om inte annat iaf.

Och nu efter att ha bättrat på brännan ännu lite till på vår lilla uteplats är det dags att ta sig ned till stranden igen. Leta upp ett lämpligt och folktomt ställe och ha lite mysig picknick i form av pastasallad, tzatsiki, någon annan märklig lökröra, bröd, kakor och vin.

100607

När man väl är på semester tror man att man ska få sova ordentligt och länge om mornarna. Tji, fick jag. Vaknade klockan halv sex första gången imorse, eller det var iaf då jag tittade på klockan för första gången. Och inte somnade vi speciellt tidigt igår kväll heller. Jaja, jag är väl fortfarande inne i mina rutiner så det hela är väl inte speciellt konstigt. Att kudden och sängen inte heller är helt hundra gör väl inte saken bättre. Men så länge jag slipper att kliva på en buss och pendla, så är jag nöjd :)

Igår sen eftermiddag/tidig kväll slet jag Jonas ifrån tvn där finalmatchen i tennis spelades och vi gick och kollade in en av stränderna för första gången. Vi kastade macka, kände på det kalla vattnet och tittade på nakenbadare.

På vägen hem köpte vi med oss en billig jätteflaska vin, Retsina, för en billig peng. Det drack vi på vår lilla uteplats, knaprade kakor och apelsin.

Senare på kvällen begav vi oss ned till hamnen och letade upp en lämplig restaurang. Vi hittade en som hade vegetarisk moussaka, så vi slog till. En jättesöt och fin restaurang, tokigt nog tog vi inga bilder på själva restaurangen, utan bara på den goda goda maten.

Idag verkar det blåsa en del och så vi får se om vi slaggar på stranden eller hittar på något annat äventyr. Nu skall det iaf ätas frukost.

Tjingeling!

Bergsklättring

Första dagen började inte med sol och bad, som man kan tro. Utan idag har vi istället haft ett rejält träningspass i form av powerwalk och bergbestigning. Vi tog oss ända upp på toppen där vi mumsade i oss persika som belöning. Vädret har varit lite skiftande med stekande sol, sen lite regn, sen lite sol och regn på samma gång. Men i och med svetten som rann så var regnet väldigt behagligt.

Ungefär halva vägen upp på berget fanns ett kloster som vi spanade in. Vi tog lite bilder och såg en munk och gick ned i en liten grotta. När inte det var spännande längre började vi den svåra delen av bergsklättring. Minimal brant stig med massa lösa stenar. Långt var det också, men utsikten där uppe gjorde det hela värt det.

Efter att ha knallat runt på bergstoppen klättrade vi ned och knallade runt nere i hamnen, inte speciellt många meter ifrån vårt lilla söta hotell. Efter den rejäla work-outen bosatte vi oss i en mysig soffa på ett café, käkade lunch och tittade på tanter och gubbar.

Första dagen

Hejdå Sverige, Hej Grekland!

snart iaf...

Typiskt att jag har gått och fått en ond blåsa i munnen.
Den kommer garanterat hänga med hela veckan.
Skit.

Ja det här var ju inte igår...

Nä, nu får det vara dags att börja skriva lite igen. Efter 6 långa veckor praktik ska det väl ändå finnas lite tid och ork att yttra sig här. Första praktikdagen känns som igår och nu är det endast 2 små dagar kvar. TVÅ dagar. Jösses, säger jag bara.

Över till något annat...

Idag fyller vi 4 år, älsklingsvännen. Det firar vi med lite onsdagslyx i form av glass+chokladsås+kolasås+jordnötter. Mhmm! Tanken att slimma kroppen (med andra ord dra ned på onyttigheter) inför resan är som bortblåst. Hur skulle jag överleva?

Och så några Jelly Beans på det, sen är det dags att knoppa.