100607

När man väl är på semester tror man att man ska få sova ordentligt och länge om mornarna. Tji, fick jag. Vaknade klockan halv sex första gången imorse, eller det var iaf då jag tittade på klockan för första gången. Och inte somnade vi speciellt tidigt igår kväll heller. Jaja, jag är väl fortfarande inne i mina rutiner så det hela är väl inte speciellt konstigt. Att kudden och sängen inte heller är helt hundra gör väl inte saken bättre. Men så länge jag slipper att kliva på en buss och pendla, så är jag nöjd :)

Igår sen eftermiddag/tidig kväll slet jag Jonas ifrån tvn där finalmatchen i tennis spelades och vi gick och kollade in en av stränderna för första gången. Vi kastade macka, kände på det kalla vattnet och tittade på nakenbadare.

På vägen hem köpte vi med oss en billig jätteflaska vin, Retsina, för en billig peng. Det drack vi på vår lilla uteplats, knaprade kakor och apelsin.






Senare på kvällen begav vi oss ned till hamnen och letade upp en lämplig restaurang. Vi hittade en som hade vegetarisk moussaka, så vi slog till. En jättesöt och fin restaurang, tokigt nog tog vi inga bilder på själva restaurangen, utan bara på den goda goda maten.

Idag verkar det blåsa en del och så vi får se om vi slaggar på stranden eller hittar på något annat äventyr. Nu skall det iaf ätas frukost.

Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0