Scheeesus

Idag har jag varit på intervju till skolan. Blä blä. Imorse var jag jättenervös, minns knappt när jag var såhär nervös sist. Min mage blir helt galen i sådana här situationer. Hur som helst, det hela gick egentligen ganska bra förutom 1,5 timmas tråkig väntan på själva enskilda intervjun. Suck. Alla andra, vi var totalt 7, hade visst bråttom iväg hit och dit så jag blev sist kvar. Men men. Lustigt. En sak på intervjun när jag trodde vi var klara så langar hon fram massa grejer och jag känner mig som ett frågetecken. Får i uppgift att först pilla upp en lins på pekfingret och sedan vända den ut och in. Har aldrig nånsin petat på en lins eller ens sett en på nära håll så detta blev ju lite lustigt. Kände mig väldigt osmidig när jag höll på. Sprutade ned mig själv i vätskan som den låg i. Mycket märklig situation. Sen fick jag skruva loss näsmojjängen (ingen aning om vad det heter) från ett par glasögon för att sedan skruva tillbaka. Gick lite smidigare. Men har nog aldrig sett en mindre skruv. Imponerande. Hoppas jag gjorde gott intryck i varje fall. Hon sa att allt såg bra ut, håller tummarna. Slutet av juni får jag besked.

Optometritekniker... Om sisådär 2 år kanske jag kan kalla mig så. Vore tufft.
Håll med om att det låter tufft? Ett krångligt och långt ord är det åtminstone.

Blev förvånad över att 4 st av alla vi 7 som var där låg minst 35-45+. Vi var 3 i ungefär samma ålder. Bökigt att utbilda sig i den åldern.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0