Norrköping

Och så var vi hemma ännu igen. Känns som att man inte riktigt hunnit vara just hemma på ett tag nu. Men nu blir det inge mera åkande på ett litet tag. Det blev ju en sorts spontantripp till Norrköping tisdag till idag. På vägen ned stannade vi till på Vingåker Factory Outlet, där även Iittala outlet fanns. Blev lite till mig inne på det sistnämnda, men jag höll i mina pengar. Köpte två st Kivilyktor, en Höganäsmugg till skolan, en äppelurkärnare och så en liten present till Norrköping. Blev dock inte helt nöjd med färgvalet av mina lyktor. Hade två sen tidigare och tänkte matcha dem, men det blev inte helt okej. Nu har jag två mörka i två olika gröna nyanser och två blåa i en ljus och en mörk nyans. Den ljusa blåa förstör allting. Vet inte riktigt hur jag tänkte. Förhoppningsvis löser det sig vid nästa inköp av Kivilyktor. Har ju fått för mig att samla alla färger. Dessutom fick jag en liten Alvar Aalto-skål alldeles gratis för att jag är medlem. Skitbra!

Tror det var dessa färger jag köpte. Borde ha förstått redan när jag lade ned dem i korgen att det inte skulla funka.. Bara de två tillsammans ser ju illa ut.
 

Bilder från www.iittala.com

Igår blev det en hel dag shopping i Norrköping. De har en himla massa affärer. Inte illa. Sen blev det Tacos till middag och skräckfilm á la Stephen King och marängswiss på det. Mysigt. Imorse for vi iväg runt 11 och stannade till på Stinsen i Sollentuna där det blev ännu lite fler inköp. Och slutligen är vi hemma igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0