090707

Varför detta regn? Imorse fick jag gå till jobbet istället för att ta cykeln då vi hade nåt slags monsunliknande väder. Det ÖSregna i sidled. Fick gå med paraplyet framför mig. Jeansen blev jätteblöta, sen när de väl torkat hade de tappat formen totalt. Fick gå och dra upp dem hela tiden. När det var kissdags så kunde jag typ dra av mig dem utan att knäppa upp dem, då bör det även tilläggas att de är svintajta i vanliga fall. Mycket märkligt. Bara att slänga de i maskinen igen då... Känns ju onödigt efter en dags användande. Tur att jag lyckades att fläcka ned dem med apelsin under fikat. Då känns det lite mer okej iaf.

När jag knallade hem efter dagens slut så hade det lyckligtvis slutat regna, det tackar jag för. Men nu är det tillbaka igen, ösregnet. Även lite åska hörde vi nyss. Men det blir nog fint imorn igen. Mysigt. Skulle ha varit ledig, men jobbar 3 timmar på morgonen. Så är snabbt hemma igen. Vi hade planerat en tripp till stora staden, men jag vette sjutton. Behöver lite vila känner jag. Speciellt då jag jobbar ett 10-timmarspass på torsdag. Vi får se.

Ikväll blir det tidigt i säng.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0