Ännu en blåbärspaj

Jonas och jag knåpade ihop en alldeles förträffligt god äpple/blåbärspaj såhär på kvällskvisten. Sitter med min andra portion just nu och jag tror jag dör en sekund. Jättesmarrig. Tror det kommer bli mycket bakverk innehållandes blåbär framöver. Vill så gärna baka blåbärsmuffins. Men vi äger ju varken en muffinsplåt eller formar. Måste införskaffa det i framtiden.

Idag började jag inte jobba fören 12, vilket är ganska bekvämt. Man har rätt mycket tid över på morgonen, såvida man går upp tidigt, som jag oftast gör. Idag var en sådan dag och jag slängde ihop en smoothie till frukost. Hällde i mig den första och kände mig hyfsat mätt, men bestämde mig för att svepa i det andra glaset också som blev över. Men herregud så mätt jag blev. Det var helt sjukt. Gick runt och svettades som en gris och fick kväljningar. Har inte varit med om nåt liknande tidigare, åtminstone pågrund av lite för mycket smoothie. Det var hemskt. Det ville inte gå över heller och klockan blev mer och mer och jag förstod inte hur jag skulle ta mig till jobbet med den sjuka mättnadskänslan. Men som tur var försvann det efter ett långt tag. Men jösses säger jag. Detta ska jag aldrig göra om. Det var hemskt.

Jaja. nog om det. Mätt har väl alla varit. Nu ska jag nog krypa till kojs och läsa ut Om jag kunde drömma. Vet ju iofs precis hur den slutar. Men ändå. Så att jag kan få börja på nästa. Tack och hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0