En vecka efter...


Hurra, Internetet vill samarbeta med oss igen. Bilder från förra söndagen när vi for till Söderköping och glassade. Väldigt trevligt trots en störtskur och en hel del folk. Vi svängde även förbi Iittalas outlet i Nyköping där vi shoppade loss. Lite blev det åtminstone. Två st kivilyktor, min efterlängtade Marimekko-skål, en mini Alvar Aalto-skål i samma nyans Marimekko-skålen och tillsist en sallads/stor skål i blå keramik från Höganäs. Sen fick vi en grytvakt i form av en älg på köpet av den snälla tanten i kassan, efter att hon övertalat mig bli medlem. De hade även som erbjudande att om man handlade för 1000 kr så fick man köpa en stor Alvar Aalto skål för endast 299, om jag inte minns fel, det kändes frestande, men jag fick stå över. Ekonomin tillät inte. Men nästa gång, oj oj. En stor Alvar Aalto-skål en drömmen efter min Marimekko-skål.

På vägen hem så körde jag en stund. När vi närmade oss Södertälje började det självklart tjocka ihop sig och bildas jätteköer. Det var drygt. Jag som är så van vid våran bil som är automat och att ligga och puttra i köer med en manuell var ju inte det roligaste. Dessutom tog det en himla tid. Men men, en trevlig dag för övrigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0