Happy people never fantasize.

Inatt hade jag värsta drömmen, den kändes sådär ruggigt verklig på något vis. Självklart minns jag inte allt nu som jag gjorde precis när jag vaknade. Hur som helst, drömde att jag var gravid. Fast jag märkte inget fören det typ var för sent. Magen bara växte och jag förstod inte varför, men sen så visade det ju sig att det växte en knodd därinne. Mycket märklig känsla. Läskigt att det kändes så verkligt. Och vilken lättnad när det visade sig bara vara en dröm. Jösses alltså.

Imorse var jag förövrigt ruggigt trött. Måste ha sovit helt okej antal timmar, men ändå. Att gå upp innan 8 på en lördag är inte så lockande. Nu är ju såklart inte det omänskligt tidigt, men just imorse kändes det så. Men upp kom jag, klädde på mig och diverse grejer innan jag tog hojen till jobbet. Till min upptäckt hade jag lika tröja som chefen på mig, mycket passande. Samma randiga t-shirt, fast hon hade tvärtom varianten, blå med vita ränder, min är vit med blåa ränder. Investerade i den igår. Bra köp. Känns lite mer spännande att jobba i en randig tröja än i en enfärgad, vilket är kravet, om den inte är köpt på Åhléns, såklart. När vi stod bredvid varandra kändes det dock som om vi hörde hemma på fängelset, med tanke på den typiska bild av fängelsekläder jag har, men förutom det är jag nöjd med mitt köp.

Idag har jag även för första gången lyckats sälja iväg några av mina handgjorda smycken. Inte helt fel med lite klirr i kassan. Iofs var inte detta första gången, men de jag sålde till morsan tvingade jag ju egentligen på henne. Svårt att bestämma pris på grejerna dock. Jag vill ju inte ta för mycket betalt, men inte heller för lite. Är ingen rutinerad smed jag inte.

Imorn jobbar jag endast 3 fjuttiga timmar, sen är jag leeedig igen. Då verkar det som om vi får hundbesök. Hjälp. Inte för att han är läskig, men vad gör man med en hund? Dags att lära sig, nångång i framtiden hoppas vi ju på att få äga en.

Gillar att jag har startat varje stycke med inatt, imorse, idag och imorn...  :) höhö



Nä, dags att hoppa in i duschen för att sen leta upp nån lagom trevlig film att somna till. Men verkar bara gå thrillers ikväll, nåt my cup of tea... so to speak (gymnasieengelskalärarens favorituttryck, om jag inte minns fel, efter var och varannan mening).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0