Söndagen

Ännu en dag med jobb, en väldigt kort dag förstås, men ändå jobb. Vilket märktes när jag var hemma igen, sjukt trött och slut i hjärnan och kroppen, framförallt benen och fötterna. Det sliter väl lite att jobba 6 dagar på en vecka. Precis efter jag slutat mötte jag upp mor och Jonas för att handla loss på Åhléns. Blev strandhanddukar inför resan, kylväska plus kylklampar för alla våra picknickar i sommar (hmm, får hoppas att det blir några också), 2 st krukhållare till balkongräcket (som för övrigt blev superbra, vill ha en till, minst), en vinpropp, ännu ett halsband på den otroliga 70% rean och... nä, de var nog det. 50% rea, det gillar jag.


Bilder från www.ahlens.se

Sen, då vi inte har nån bil för tillfället, fick mamma köra runt på oss. Inhandlade nödvändiga grejer på ÖB, i gengäld bjöd vi henne på fika. Överbliven cheesecake. Skönt att den är slut nu, blev bara totalt 3 bitar för mig. Sist jag bakade den så räckte den hela långa midsommarhelgen med 2-3 bitar i var om dagen... Märkligt.

Sörplade i mig kaffe och ginseng till fikat i hopp om att bli piggare, men jag vette tusan. Ska åtminstone försöka se hela filmen på fyran; Parfymen, vilken jag tror är mycket bra.

Imorn är jag ledig, skönt efter en helhelg. Just det, iydligen var Anna Book inne hos oss idag när jag jobbade. Dumt nog gick hon aldrig upp på övre plan, där jag befann mig. J som hade jouren idag sprang upp i rulltrappan bara för att berätta och sen for hon snabbt ned igen. Jag gick ju och väntade på att Anna Book skulle komma upp, men icke. Såå besviken jag blev, alltså. Jag ville också se Anna Book ju. Höhö. Äh, men jag är rätt nöjd med att Tilde de Paula handlade av mig julen 2007. Det är inte illa det heller. Hon var supertrevlig! Dock förstår jag inte hur varken Anna Book eller Tilde de Paula hittat ut till våran lilla stad.

Som sagt, ledig imorn. Kanske blir en tripp till Älmsta. Beror helt på vädret.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0