Tjugosjunde Juli

Och så var jag äntligen hemma igen, efter stängning på jobbet. Kändes tungt att gå till jobbet idag, 7 dagar i rad är inte så härligt. Fast imorse fick jag något märkligt ryck och började städa och dammsuga och ha mig, känns ju faktiskt rätt skönt att ha sånt gjort så man slipper när man kommer hem på kvällen. Då är man inte på topp. Köpte ett slags tidningsställ idag på rean. Löjligt lite. Ordinarie pris var 125 spänn, sen halva priset på det, sen trettio procent på det och sedan ytterligare några procent billigare efter personalrabatten. Löjligt lite blev det då. Känner mig nöjd med mitt kap. Dock var det lite halvklurigt att få med det på cykeln. Men hem kom jag.

Bild från www.åhlens.se

Sen jag kom hem har jag hunnit slita av mig kläderna och mufflat i mig en blåbärsmuffins, vilken bestod till större delen av blåbär märkte jag. Smarrigt. Möjligen att mor och jag drar och plockar mera blåa bär imorn då jag är ledig. Jag får se. Men det blir en mamma-och-jag dag imorn iaf eftersom hon har semester. Den jäkeln.

Igår kom Jonas hem med ett litet skrivbord/databord till mig för att pyssla på. Det blev helt perfekt. Innan har jag bökat runt med strykbrädan vilken inte är helt stabil. Råkade välta den en gång med alla mina pärlor på. Oj oj... fyfan, det var jobbigt att plocka upp. Dock var det bara en låda som det föll ut pärlor ifrån. Tur var väl det. Så detta blev kanon. Det saknas nån slags belysning bara. Men jag är nöjd jag.

Nu är det bara att vänta på skrutt ska komma hem så att vi kan knapra mackor till middag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0