Åttonde juli tjugohundranio

Jösses så jag var stressad imorse när jag jobbade. Det var endast 3 timmar, men det var 3 mycket effektiva timmar. Min chef mena på att jag sprang runt som en duracell-kanin och fixade och donade. Det stämde nog ganska bra, var alldeles slut och svettig när jag slutade vid 11. De kom finbesök idag som skulle kolla läget, så då måste allt va på topp. Därför denna stress. Jag blev imponerad av allt jag faktiskt hann med och kom ihåg att göra. Det sista brukar vara något jag är ganska så dålig på. Säger någon till mig en sak att göra, är det inte ovanligt att det försvinner ut genom andra örat och därmed glöms bort.

När jag välförtjänt fick sluta, var ju trots allt min lediga dag idag, mötte jag upp Jonas och knallade runt med honom på stan för att slutligen käka lunch i parken. Trevligt trevligt. Alltför sällan vi gör sådant. Sen bar det hemåt för att ganska så snart vända ut igen och ta oss till flygfyren. Vi reklamerade våran trasiga vattenkokare och fick en helt ny. Det kallar jag service, även om sommarjobbaren (vilket jag tror han var) inte riktigt verkade veta vad han höll på med. Men det blev säkert bra. Vi fick ju en ny iaf. Härligt.

Blev ju tråkigt nog ingen tripp till stora staden som jag hade planerat, men det blev en bra dag ändå. Vi får ta den senare i sommar. På söndag drar vi iaf till Söderköping för fjärde året i rad. Lär nog svänga förbi Iittalas outlet som finns på vägen. Kanske att jag då får min efterlängtade skål. Håller tummarna för att den finns. Och kanske nånting ur Alvar Aalto-serien. Och kanske även nån Kivi-lykta, eller kanske en i varje färg? Finns ju en hel del olika... Tusan också att lönen kommer tre dagar försent.
http://iloapp.butik47.se/blog/blogg?ShowFile&image=1216290713.jpg


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0