090607

Idag har varit en bra dag. Vi har storstädat. Då menar jag inte bara dammsugning små fläckar här och där, utan vi har skurat golv och torkat lister, dammat, en riktigt städgenomgång av badrummet, osv. Känns mycket mycket bra, nu behöver vi inte tänka på städning på ett bra tag. Fast om jag känner mig själv rätt kommer jag börja gnälla redan nu i veckan att vi behöver dra ett varv med dammsugaren.

Provade att ligga på min kära spikmatta sent igår kväll också. Dock hade jag en t-shirt på mig, så känslan var lite för behaglig. Visst att det skall kännas behagligt, men lite smärta vill man ju ha ändå. Annars känns det ju som att det inte händer nåt. Somnade på den gjorde jag också, vet inte om det hade med mattan och göra eller om det helt enkelt var för att jag låg i sängen och tittade på film. Är ju inte helt ovanligt att jag slumrar till vid ett sådant tillfälle.

Låg ännu en gång på den för ett tag sedan, denna gång utan tröja, i cirka 15 min. Tillsist kändes det faktiskt skönt på ett smärtsamt sätt. Så länge man inte rörde sig, vill säga. Gillar verkligen huden man får sen, knallröd och apelsinig. Men det känns som att jag håller på att lära mig nu, det är bra.

Dessutom har vi varit och röstat idag också. Känns väldigt vuxet. Iofs så fick jag rösta i riksdagsvalet förut också, men ändå. Vuxenpoäng. Men jag har nog vuxenpoäng så det räcker och blir över ändå. Lägenhet, sambo, bil, lån, ica-kort... Men va? Trodde jag kunde räkna upp mera. Tydligen inte. Jag kanske inte är så vuxen ändå, fast tur det. Ibland, i vissa stunder, känner jag mig fortfarande som 12. Eller om det är önsketänkade. Då man var helt bekymmersfri. Det var tider det.

Tittar just nu på filmen på fyran, efter att det hade gått 40 min så har jag listat ut hela filmen. Tror jag. Ska bli spännande att se om det är som jag tror.

Det var allt. Imorn blir det jobb. Najs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0