090613

Min krasse jag odlade förra helgen (tror jag) växer så det knakar. Lite förundrande att de små fröna kan gro i  bomullsrondellerna jag petade ner i dessa minikrukor. Vet inte om vi kommer knapra krassen men de är åtminstone söta. Kortet tog jag på köksbordet på våra nya tjusiga och gröna bordstabletter jag köpte på Indiska för endast 15 kr/st. Härligt. Härligt med lite färg i köket för en gångs skull, annars går resten väldigt mycket i vitt, grått, svart och ek.

Just nu sitter jag och väntar på att mamsen skall komma och plocka upp mig så vi kan åka ned på stan och sen till ÖB så jag kan handla vatten. Absolut billigaste vattnet hittar man där. Gott är det dessutom. Sen skall jag in en snabbis på Åhléns, vi rear ut bijouterier med 70%. 70%!! Fatta, snorbilligt!! Hade tänkt gå förbi där redan igår, men blev inringd för att jobba och sen när jag väl sluta hade jag inte tid. Då var det snabbt hem och byta om och sen ner och käka på restaurangen vid badhuset, vilken jag aldrig minns namnet på. Trevligt! Sen gick vi vidare till Trädgårn. Där var det fullt med gapiga studenter, nedspydda toaletter och några gubbar och tanter. Men men, trevligt ändå. Blev tidigt hem, vilket kändes bra. Vädret var ju inte det roligaste precis. Väl hemma grilla vi varsin korv och sen sov. Najs.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0