090621

Imorn kommer mamsen hem igen efter en vecka i Grekland. Fastän jag inte bor hos henne längre känns det ändå tomt på nåt sätt. Hon är bra att ha på några kilometers avstånd. Kom på mig själv en gång att jag tänkte ringa och fråga nåt, lite som jag brukar, men det funkade ju inte. Har fått några sms då och då så det har ju kännts tryggt. Katten har börjat trivas väldans bra här hemma hos oss nu, och vi trivs med att ha henne här, så jag tänkte vägra låta henne flytta hem igen... Det är ju ändå det svåraste som finns att få in henne i kattburen. Hon skriker och spretar med alla tassar, hjärtskärande ju. Men jag misstänker att om jag inte låter mamma få tillbaka henne, så smyger hon väl hit på natten, hon har ju trots allt nyckel, och tar tillbaka henne. Trasan.. världens bästaste kisse. Eller kittekatten, Jonas kallar henne. Haha, låter som nåt en treåring skulle säga, en som inte lärt sig uttala s ordentligt. Att jag även kallar Jonas för skruttet, gör ju inte saken bättre. Han kanske börjar vända i utvecklingen. Lite som filmen om Benjamin Button, vilken jag för övrigt längtar efter att se.

Hur som helst. Veckan ser lovande ut vädermässigt. Väldans trevligt. Nu börjar jag ju iofs jobba en hel del, men ändå. Man blir gladare, detta regn vi haft så länge nu gör ju en superdeppig. Synd bara att detta väder inte kunde ha infunnit sig en vecka tidigare, då jag var hemma hela veckan. Jaja, man kan ju inte få allt. Sol är jag ju iaf garanterad, med tanke på resan i augusti. Känns lite jobbigt att jag fortfarande inte vet hur mitt liv ser ut (mitt liv... låter kanske lite väl dramatiskt) under senare delen av augusti. Hoppas på besked från skolan nu i veckan som kommer. Har egentligen ställt in mig på att jag kommer in, vilket såklart är jättedumt. Men håller tummarna åtminstone.



Slutar redan 14.30 imorn. Och då vi fortfarande har sol på balkan vid den tidpunkten, kanske jag hinner få lite färg.

Nä, om man skulle skutta i säng. Misstänker att jag kommer få svårt att somna då det har slunkit ned ovanligt mycket kaffe i magen idag. Provade på att göra egen islatte, som blev riktigt bra. Är så himla förtjust i Nescafé's islatte på pulver och min egna kanske inte nådde samma nivå smakmässigt, men det är åtminstone himla mycket billigare.

Goder najt.


- Godnatt på mitt egna lilla språk... För den som inte fatta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0