090624

Fick en smärre chock när jag kollade vädersidan i Norrtelje-tidningen imorse, som vi av nån anledning fick idag. Det ska ju, enligt dem, bli kanonvärme i helgen. Alltså upp mot 26-28 grader. Hur najs som helst. Har bokat in en åka-iväg-och-sola-med-picknick-utflykt med Jonis. Denna värme kändes verkligen på tiden efter skitvädret och kylan som vi haft så länge.

Idag har jag åter igen befunnit mig på arbetet. Det var förjävulskt segt idag. Knappt nåt folk ibland, inga varor att plocka med och inget annat att göra heller. Då går man bara och räknar minuterna. Började dock inte fören tolv vilket var skönt. Hann med att sitta en stund på balkongen. Ville ju knappt gå därifrån, men tillslut fick jag tvinga mig. Dels för att jag inte hade tiden och dels för att huden började få sån där äcklig sol-lukt. Som efter en dag på stranden. Kändes inte så värst fräscht. Men skönt var det iaf. Får ta igen det på fredag då jag är ledig.

Igår kväll så var jag så trött i kroppen så jag bestämde mig för att lägga mig i sängen på spikmattan. Äntligen har jag börjat vänja mig vid smärtan, så nu är det snarare en skön känsla. Men jag hade däremot tidigare inte förstått hur folk kunnat somna på den - tills igår. Det dröjde nog inte många minuter fören ögonlocken började falla ihop och tillsist låg jag väl och snarka. Nä, kanske inte riktigt, men sov gjorde jag iaf, tills Jonas kom in och väckte mig genom att peta lite lätt på magen. Vaknade med detsamma av att piggarna trycktes in mer i ryggen, pågrund av av hans pet. Så speciellt djupt sov jag nog inte. Men det var en skön känsla. Funderar på att köra en repris ikväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0