Kattvakt

Imorse började dagen mycket stillsamt och mysigt med frulle och Bond-film med sambon. Fem i halv 12 ringer jobbet och undrar om jag kan jobba. Självklart säger jag, i sunkkläder och fettigt hår. Snabbt som attan in i duschen och inom en timma efter samtalet befann jag mig på jobbet. Ganska snabbt för att vara jag. Måste försöka hitta på nån bra rutin på att torka håret efter dusch. Kör med hårfönen tills mitt hår står åt alla håll och kanter och är superrisigt, sen drar jag med plattången. Det känns inte helt skonsamt. Kanske om jag skulle investera i någon slags fönborste. Nåt att krumelura på. Faktiskt. Hur som helst, det var en bra dag på jobbet med lagom mycket folk och trevliga kunder. 4 timmar och få lön för det dubbla. Det är najs det.

Efter jobbet kom Jonto och hämtade mig. Det blev en runda inne på ÖB, där lite smått och gott inhandlades. Efter det for vi hem till mor och hämta katten som vi ska vara kattvakt till nu i en vecka. Mamsen och syster drar ju iväg till Grekland imorn. Avundsjuk? Lite, i detta usla väder, men vi åker ju själva om 2 månader ungefär. Skönt. Nu har Trasan, katten, varit här hemma hos oss ett tag och försökt vänja sig i en helt ny miljö. Hon har verkat lite spänd och nervös och virrat runt i alla vrår, klättrat in i städskrubben i hallen och ett halvhjärtat försök till att hoppa in i diskmaskinen. Men favoritstället har hon hittat bakom toaletten. Inte jättetrevligt hörn kanske. Inte så mysigt heller när hon knatade in i duschen och fick blöta tassar för att sedan hoppa i kattlådan. Helt plötsligt var hennes tassar fulla av fastkletade kattsandkorn som sprätte iväg över hela badrummet. Mysigt. Men tror veckan kommer gå fint, hon har slutat pipa nu iaf. Lilla skruttan. Lite orolig över hur hon kommer klara sig inatt. Kanske man vaknar imorn bitti av att hon rivit ned allting.

Nu är det film som gäller, Queen sized, på femman, se om det kan vara nåt att hänga i julgranen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0