Midsommar tjugohundranio

Vaknade med ett ryck imorse och flängde runt och tömde Trasans låda och gav henne lite mat. Sen tog jag tag i disken som såg ut att ta över i vårt kök. Men det var snabbt fixat, trodde inte allt skulle gå in i en maskin men det gjorde det allt. Sånt gör en glad. Tur att man kan bli glad för det lilla. Sen tog jag en bit kaka från igår, eller nej, tog faktiskt en bit kaka innan jag började med disken. För att hitta motivationen, liksom.

Det blev lite av ett pizza-kalas här hemma igår. Trevligt.  Fick dessutom för mig att baka. En cheesecake med blåbär fick det bli. Det kändes som att allt som kunde gå fel med den gick fel. Typiskt mig. Fel ingredienser hemma, för mycket av nån ingrediens och ingredienser som blir brända. Aja, den smakade gott iaf. Den såg ut ganska exakt såhär. Så lite lyckades jag faktiskt!


Bild från www.recept.nu

Dagen till ära hade vi tänkt åka ut och picknicka någonstans, men det känns inte helt hundra nu när det är detta tråkväder. Varken regn eller sol, utan bara tjockt med moln. Då känns det som att det lika gärna kan regna, det gör liksom sak samma. Men det såg ut på smhi att det skulle klarna upp senare på dagen, dock utan någon varm temperatur. Att det alltid är såhär på midsommar. Kan knappt minnas nån midsommarafton i mitt liv då vi haft 25 grader och sol. Möjligen när man var en liten skrutt. När man sprang runt i blommig finklänning med krans på huvudet. Dansade runt midsommarstången och åt långbord. Det var riktigt midsommar, det.

Jaja, tiderna förändras. Glad midsommar!

(Undra hur många gånger jag använde ordet midsommar i detta inlägg...)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0