Sjätte juni - Nationaldag

Jaha, idag är det vår nationaldag och allt. Igår på IKEA åt vi faktiskt en liten prinsessbakelse dagen till ära, bakelse och kaffe för endast 10 spänn. Inte dåligt må jag säga. Det var lite smått och gott från IKEA som fick följa med oss hem. Bl.a. min efterlängtade Benno-hylla, några krukor till balkongen, ett paraflax m.m.

Idag har det varit något så spännande som Custom Bike Show här i lilla staden. Skrutt och jag tog en promenad genom stan för att kolla. Massa hojar, skäggiga gubbar och lättklädda tanter, men framför allt väldans massa folk. Är det verkligen så spännande? Tror inte jag tycker det. Efter vi gått förbi socitetsparken så styrde vi våra steg mot flygfyren. Köpte gottis-lunch. Väl hemma efter vi ätit så blev jag så sjukt mätt att jag låg och snarka några timmar. Lite min grej, sova några timmar här och där.

Och just det! Fick min spikmatta igår och provade den för första gången imorse. Jädrans så ont det gjorde. Gör nästan ont bara jag tänker på det. Efteråt så var ryggen knallröd precis som en riktigt solbränna och hålprickig som en apelsin. Men jag antar att man kommer vänja sig. Låg nog max 10 min, och man bör väl ligga drygt 30 min när man är van. Ska prova snart igen. Jonas provade också, hans prickar ville aldrig försvinna. Nu kallar vi honom pricken. Kanske inte. Nu hittar jag bara på.

En annan rolig grej vi införskaffade från IKEA var såna här små glassformar, som man fyller med valfri vätska och ställer i frysen. Hade en sån när jag var liten faktiskt, som man fyllde med saft typ. Vi invigde den idag, dessvärre fyllde vi inte dem med saft utan vuxendricka. Vi är ju trots allt vuxna nuförtiden. Höhö. Koskenkorva peach och nån grön trevlig sörja, plus lite fruktsoda på det. Snabbt frös de, så vi slurpa i oss varsin "för-glass" innan vår kalasgoda middag. Så mysigt så.

Bild från www.ikea.se

Nu är jag tvungen och glo på fotboll. Jättekul. Inte. Eller jo, det är rätt okej faktiskt. Men ska nog börja snickra på Benno-hyllan för att roa mig samtidigt. Lite Pepino cactus på det. Lär ju bli lyckad hylla...

Efter fotbollen blir det film på sexan, Taxi med Jimmy Fallon. Jimmy Fallon - I like! När kommer egentligen Late night with Jimmy Fallon till Sverige?? Jag väntar... Förmodligen vill väl ingen kanal köpa in det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0