Tisdag, mardi, tuesday, martes.

På tisdag på torsdag, på tisdag på torsdag.

På torsdag är jag förövrigt ledig. Trevlans. Har kollat vädret och det verkar bli duktig värme även då, mycket tacksam är jag, däremot ska det bli 18 grader på lördag. 18 grader!!! Vilken kyla det kommer att kännas som, fy säger jag. Jobbar ju iofs den dagen, så det gör detsamma. Men då lär väl folk tröttnat på beachen och vill handla istället. Eller räcker 18 grader för att steka? Har ingen uppfattning om grader längre, känner jag. Jaja, spelar ingen roll.

Även fast det kändes svalare i luften idag, så rann svetten när jag kom innanför dörren. Måste sluta cykla så förbaskat snabbt. Eller om det är uppförsbacken hela vägen hem som gör det. Äckligt är det i alla fall.

Lång lång arbetar-dag idag. Jobbade på nedre plan för en gångs skull. Blivit mycket övre plan på sistone, vet inte vad jag föredrar längre. Efter ett år på nedre plan blir man ju ganska van, men nu tror jag nästan jag gillar det andra mera. I vilket fall så är det lugnare och inte lika hysteriskt med rea och stökiga provrum och blaj. Idag skar jag även upp nagelbandet på mitt högra pekfinger ganska ordentligt på tejpkniven (eller vad det kallas) och jösses så det blödde. Ville ju aldrig sluta heller. Kändes lagom fräscht att stå i kassan med ett blödande finger inlindat i en servett i brist på plåster. Fast tillsist fick jag tag på ett plåster, ett barnplåster. Inte varje dag jag får gå runt med ett rosa prinsess-plåster på fingret. Kände mig mycket tjusig. Vill inte ta av mig det nu. Ska spara det i en låda.

Trots att jag sov typ 9-10 timmar inatt så är jag förbaskat trött. Så blir väl till att skutta in i duschen och sen krypa ned i sängen och glo på värdelös tv. Bara dålig tv på sommaren, det är det värsta med sommaren. Fast frågan är hur jag ska lyckas somna till oljudet i rummet bredvid. Jonas har sin spelkompis på en sleepover, och det brukar leda till sena sena kvällar med tv-spel.

Adjöken

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0