Tvättdagen med stort D... eller T...?

Idag står tvättstugan på schemat, tänkte ta en rejäl tvättning då jag är lite osäker på när det kommer blir nästa gång. Jag börjar jobba, jonas jobbar och jaa, då blir det klurigt. Tänk om man ändå hade en tvättmaskin. Det vore grejer det. Inte för att jag förstår hur den skulle få plats i badrummet, men ändå. Men vi kanske ska vara glada för att  vi åtminstone har diskmaskin. Tror nog att den är viktigare än en tvättmaskin.

Dock har jag inte tid fören kl. 14. Undra vad jag skall sysselsätta mig med. Att städa känns onödigt, katten kommer skräpa ned innan jag ens hunnit klart. Hon är en mästare på att sprida runt kattsand i lägenheten, även hårtussar lite här och var. Förmodar att hon tappar vinterpälsen fortfarande. Om hon ens hade sån, men det ser ut så.

Fram tills nu har jag slurpat i mig en smoothie och en macka med krasse på. Gott gott! Sen har jag kirrat lunchlåda till Jonto som ska hämta den senare. Lite lustigt att stå att steka pyttipanna runt 9 på morgonen. Men det gick ju fint.


Yoghurt, banan, mango, hallon, linfrön och vetegroddar. Det är nog favoriten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0