Mina Hemligheter

Började läsa på en ny bok imorse. Har inte läst ut den förra än, men det kändes inte som om jag kom någonvart i den, så jag tröttnade och gav upp. Så borde man väl inte göra kanske, men jag hade en annan som lockade mer, jag kunde faktiskt höra hur den liksom ropade på mig..

...Nämligen Mina hemligheter av Sophie Kinsella. Har läst hennes andra böcker (En shopaholics bekännelser, En shopaholic i New York och En shopaholic säger ja) och de är nog bland de roligaste böcker jag har läst, längtar verkligen tills de andra ges ut på svenska. Och till filmen som har premiär nästa vecka. Ska nog bli underhållande, gillar Isla Fisher, även om det nog kanske inte var så som jag hade föreställt mig Becky Bloomwood. Men den är nog bra.

Hur som helst, har bara läst kanske 3 kapitel i boken än så länge. Men jag gillar verkligen Sophie Kinsellas sätt att skriva. Så den här boken kommer nog vara minst lika bra, hoppas jag iaf.

Nu ska jag ta och slå in paket, ska nämligen på födelsedagskalas imorgon. Men jag hittade inga bra småkartonger att lägga grejerna i. Bara glödlampskartonger. Hoppas hon inte tror att det är det hon får. Känns alltid så dumt, och så måste man alltid lägga in en dum kommentar som "...hehe, nu tror du att du kommer få glödlampor va?". Typ som när man var liten och var bjuden på födelsedagskalas, alltså riktigt kalas, med sjömansklänning, kalasbyxor o lackskor. Så hade man med sig sitt lilla paket som mamma hade slagit in i fint papper med blommor på. Men alltid var det nån ful glödlampkartong, strykjärnskartong, flingpaket, hårtorkkartong, potatismoskartong osv. beroende på vad det var för grej. Och när pappret slets av och synen av ett russinpaket skådades, så skämdes man och blev retad. Alla trodde att man gav bort russin istället för grejen inuti. Som ju faktiskt alltid var nån fin penna, med tillhörande suddigum och pennvässare i fint mönster. Men det spelade liksom ingen roll, verkade det som.

Hehe, nä nu ljög jag. Ville bara få ihop en töntig historia. Men va fint det vore, på tal om nåt annat, om jag imorn dök upp i sjömansklänning, med tillhörande rosett i håret, spetsstrumpbyxor och lackskor på kalaset. Hmm, fast nu lät det plötsligt lite väl kinky. Eller var det bara i mitt huvud som det dök upp helt fel bilder?

Nej nu räcker det för min del. Annars vet jag inte var det kommer att sluta.
Tjingeling tingeling..

Tingeling tingeling
Betyder jag ingenting?
Och jag ber dig min älskling,
Lägg av med ditt svingeling
Tingeling tingeling


(nåt sånt)

Kommentarer
Postat av: J

Gud vad du skriver

2009-03-11 @ 15:30:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0