090517

Om man skulle ta och yttra sig lite igen. Mina inlägg verkar komma väldigt sporadiskt. Händer ju inte så speciellt mycket så det är väl inte så konstigt egentligen. I övrigt måste jag lägga till att jag tycker ordet sporadisk är mycket roligt. Jättekonstigt ord ju. Så kul att säga. Passar in på mig gör det också, kanske inte i den bemärkelsen som tillfällig, utan snarare oregelbunden. Det mesta är oregelbundet när det gäller mig och framförallt mitt humör. Ibland blir jag förvånad och ibland t.o.m förskräckt över mitt egna humör. Men men, nog om det.

Norges nationaldag idag. Trevligt för dem. Vann i Eurovision song contest gjorde de också. Vilken trevlig bonus liksom. Nä, men kul faktiskt att land i norden vann för en gångs skull ... tänkte jag säga. Finland vann ju faktiskt för bara några år sen. Men det har man ju redan glömt bort, hur det nu är möjligt att glömma Lordi. Jösses. Annars var det några länder som jag tyckte var bra. Blir intressant att se vilka som man kommer höra framåt sommaren.

På tal om det, om bara 2 veckor så ska det vara sommar. Lite lustigt, känns inte så himla varmt än. Brukar väl inte vara nån höjdarvärme runt den tiden iofs. Men vill att det ska bli tillräckligt varmt ute snart så att vi kan ha våra växter och blommor ute på balkongen utan att behöva ta in dem på nätterna. Det blir ett himla bök. Idag har jag mekat med blomlådehållarna. Det var verkligen ingen lätt match. Fick göra om och skruva ur och greja fram och tillbaks innan jag fick någorlunda kläm på det. Hållarna ville inte riktigt passa nånstans på vår balkong. Trist. Men jag får kanske komma med nån nödlösning eller nåt. Vill ju ha våra blomlådor uppe. Får införskaffa lite blommor senare att plantera i den ena lådan, den andra har vi planterat sallad och ruccola i. Kul. Kul med egen ruccola.

Ännu ett kul ord. Ruccola. Låter som en början på en melodi. Ruccola-la-la-la la la la la la - ruccola-la-la-la-la-la la la. Fint fint. (Ingela-melodien: Ingela-la-la-la-la la la...)

50 min promenad imorse. Inte illa. Sen har vi tryckt i oss pizza till middag så då kanske man får ta plus minus noll idag då. Plus allt godis igår då. Men det är en annan historia.

Nu får det vara stopp.

Film ikväll. Eller alldeles strax. Déjà vu. Spännande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0