090522

22 maj. Tjugoandra maj. Vad hände med våren egentligen? Tiden har bara sprungit förbi. Jättekonstigt, jag har ju egentligen inte gjort någonting nångång, halvt-om-halvt-eller-ganska-mycket-arbetslös som man är (iaf ett litet litet tag till). Det är väl då, om nångång, tiden borde gå sakta. Men våren försvann rekordsnabbt. Inte längesedan som de var typ februari. I över 4 månader har vi bott i vår lägenhet. Det är nästan ett halvt år. Eller ett tredjedels år åtminstone. Snart är man väl en gammal skruttis-tant. Med barnbarn och barnbarnsbarn. Om man hinner med dem innan man lämnar jordelivet. Förmodligen inte. Men vid den tiden kanske de har kommit på nåt mirakelmedel så att man kan leva hur länge som helst. Fast det vet jag inte om jag vill egentligen. Aja.

Sitter hos mor, vi skall börja måla hennes sovrum, något som hon gått och dragit på länge nu känns det som. Men det är lite så vi är i vår familj, tror jag. På med målarbyxorna. Kanske en kopp kaffe först. Efter det ska vi käka langos. Gotti ju. Lite Gröna Lund-vibbar över det. Himla smarrigt.

Imorn skall vi bege oss ut Väddö och titta på lyckliga kossor som springer ut i hagen. Kul. Kor är fina djur. Precis som elefanter och ankor. Tänk om man kunde få ha en alldeles egen anka. En liten ankfamilj. Mysigt. Sen har jag bestämt att vi ska stanna i Söderbykarl, på handelsträdgården som finns där. Köpa fina blommor till balkongen.

Måla var det ja.

Det blir vitt och en fondvägg med tapet. Mycket fin tapet tycker jag. Från Rusta. Det kan man inte tänka sig. Finns faktiskt många fina tapeter där.


Bild från www.rusta.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0