Egentligen ganska obetydligt

Idag har jag något så spännande som namnsdag, inte mitt förnamn utan ett av mina mellannamn. Inte alls speciellt med andra ord, men kommer hur som helst inte på nåt annat som skulle kunna vara mer av intresse.

Kvinnonamnet Charlotta (eller Charlotte) är ett franskt namn som kan härledas till det latinska Carolus, det vill säga Karl, som har betydelsen "fri man".

Hittade en sida där man kan kolla vad ens namn betyder. Mitt förnamn betyder både "försvara" och "man". Fri försvarande man är jag. Mitt andra mellannamn betydde visst skön och älskad. Men det passa liksom inte in bland det andra. Kändes inte lika tufft.

Jonas. Ditt namn betyder vit duva. Hah!

Fri man försvarar vit duva.

Höhö.

Kommentarer
Postat av: J

Knäpp du är.

Kunde inte hålla mig för skratt

2009-05-15 @ 13:21:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0