Fågelbo

Fick för mig att ta en svängom med dammsugaren tidigare idag (vilket var mycket mycket välbehövligt). I köket var det fullt med fågelfrön... eller alltså solrosfrön, sak samma, fullt med fågelfrön över hela golvet. Förvirrande. Kändes som om jag helt plötsligt befann mig i en fågelholk eller ett fågelbo eller nåt. Har vi gått och blivit fåglar här hemma? Märkligt. mycket märkligt.

Nä, nu larvar jag mig bara. Men lite tufft att vara en fågel, egentligen. Undra vilken man skulle vara. Jonas skulle säkert vara en hetsig ettrig liten kolibri, en pyttekolibri som viftar och har sig. Jag skulle däremot vara nånting tuffare. Kanske nånting sådant här? Ena riktiga snyggingar.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0