Regn & rusk

Sitter och slurpar i mig lite te som jag fick av mamsen igår. Fläderte. Fläderälskare som jag är så gillade jag detta. Dock har de blivit lite väl kallt nu. Men dricker ändå, har för (o)vana att lämna och hälla ut halva, minst halva, muggen med te. Så får jag antingen lite skäll eller mördande blickar från Jonas. Men jag hinner ju liksom inte med. Hatar när det är för varmt och när det är för kallt är det trist. Då hinner jag knappt dricka när det är sådär lagom. Så försöker dricka upp den här omgången så att jag stolt kan visa att jag druckit upp.

Känner mig lite frussen här hemma, regn och blåst ute ju. Men det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder, eller hur var det nu man alltid fick höra i skolan och på fritids när man var liten. När man var ännu mindre brydde man inte det minsta om vädret, då var det bara att dra på sig galonisarna och ut i geggan. Tiderna förändras. Nä, men vi skall ju ut till Väddö på koutsläpp så vi får dra på oss lite oömma kläder så vi kan kravla runt i leran :) Paraflaxet får vi inte glömma heller. Men tror nog att det kommer lugna ned sig lite och kanske klarna upp lite senare.

Tjillevippen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0