090528

Vilket skitväder det är ute, har ingen lust till nånting. Sjukt hur regnet bara öser ner. Men det kanske är välbehövligt. Men till helgen ser det mycket lovande ut, värsta sommarvärmen. Massa mys.



Har ägnat dagen till lite nyttigheter, fixat disk, betalat räkningar... aha, var det bara det. För det första, hatar att diska stekpannor, som alla hade samlats på hög. Det är bara blä, speciellt då våra av nån anledning är dränkta i fett. Usch, rena blev de iaf, tur det. Räkningar är inte heller speciellt kul, dyrt att leva. Speciellt då det går ut mer pengar än vad som går in, åtminstone när det gäller min del. Men förhoppningsvis så vänder det vid bättre tider. Höhö.

En liten grej... de ringde en sån här undersökningsmojjäng, eller de har ringt flera gånger, första gångerna svara jag inte, sen har jag sagt ifrån, men häromdagen tog jag tjuren vid hornen och lät mig undersökas. MMS eller vad de hette. Massa frågor om tv och kanaler och annat kul. Blev lovad en trisslott för besväret. Najs, eller vad. Hoppas jag vinner massa pengar på den. Men har egentligen ingen riktig aning om vad man skulle göra om man vann massa pengar. Svårt. Vara tråkig och betala av saker som lägenheten, eller köpa ny bil eller ut och resa. Klurigt. Behöver iofs inte lägga så mycket energi på det då man vinner så sällan, typ aldrig. Men hoppet är det sista som överger en, eller hur var det nu?

Väldans så klok jag kände mig.

Inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0