Marabou Vinter

Värst vad Marabou kommit med nya flashiga grejer på senaste. Dock smaka både Sensation-kakorna äckel. Hallon-youghurt-varianten hör man ju bara på namnet att det inte kan bli annat än fel. Toffe och valnöt var väl ändå lite bättre, men nää... Möjligt att det kan det bero på att jag åt den efter att den legat och smält ovanpå micron och därmed blivit en enda stor chokladbit istället för många små.


 

Men denna här är ju också ny. Sprang på den i affärn för några veckor sedan och har väl egentligen bara hunnit äta en rad eller två (mycket märkligt). Förmodligen ingen varje-dag-choklad, men jag tror jag gillar den. Härliga ingredienser om inte annat. Ingefära - gott, valnötter - gott, kanel - gott, kryddnejlika...? äter man dem? Trodde de bara hörde hemma på apelsinerna.

 

Hur som... jag kanske skulle köpa åtminstone en kaka till innan den försvinner igen. Som den i somras, såg aldrig skymten av den och fick därmed inte smaka. Inte bra!

 

Just det.. varför jag kom in på detta var egentligen Rädda-Julen-grejen i inlägget nedanför. Igår när jag röstade låg gräddnougat, trillingnöt och nöttryffel i topp. Men nu är plötsligt den äckligaste körsbär i likör med och slåss i toppen. Vafan. Vilken grej... Inte bra!

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0