Morfars båge

... har fått för mig att den kallas så? Kanske är helt fel. Hur som helst vill jag verkligen ha en sådan här till jul, men kan inte hitta någon någonstans. Ja, förutom Ellos då, men där är den vita slut och finns bara i röd och en ful inlindad i plastgranris.

 

Kul det är att få julpynta sitt egna hem för första gången. I måndags var jag en sväng på Rusta och införskaffade en vit pappstjärna till köket, en svart pappstjärna på fot till sovrummet och grangirlang med lampor till balkongen. Så nu fattas bara, eller bara och bara - det är massa mer som ska köpas, denna fina stake till vardagsrummet.

 

Börjar redan nu få julkänslor faktiskt. Förstår inte riktigt hur det kommer sig, men så är det iaf. Proppade i mig pepparkakor häromdagen och nu sitter jag med en kopp chailatte, vilket smakar lite juligt enligt mig.

 

Nu skall här pluggas!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0