090928

Jahaa.. vad har hänt sedan sist?

Jobbade en heldag i fredags. Kände mig inte på hugget men dagen gick rätt fort och smidigt. Skönt med lite extra pengar. En full dag ger ju ändå lite mera än 3 timmar en lördag. Vilket jag kommer jobba några helger framöver. Då bokrean hade dragit igång kom jag även hem med en bok. 1 smet 100 muffins. Har suttit och bläddrat igenom den flera flera gånger och även hunnit baka; krispiga jordnötssmörsmuffins fick det bli. Goda var de, dock en aning torra.

På lördagen blev det en heldag Jonas&Alexandra-mys. Vi började i Arninge och slutade i Kista. Passade även på att gå på bio, då vi hade biljetter. Bion började 16.40 och när den var slut var det fortfarande fullt med folk i centrumet. Blir helt förundrad över att Kista Galleria har öppet till 21 VARJE dag. Det är helt otroligt ovanligt och galet. Men helt fantastiskt för oss som handlar. Handlade förövrigt litegranna. Bland annat två lila plagg. Supermärkligt, men jag blev supernöjd. Allt jag handlar i klädväg annars är antingen svart, grått, vitt eller... svart, sa jag det?

Det var alltså denna vi såg. Tydligen är den barntillåten, men jag tycker synd om föräldrarna som går och ser den med sina barn då den innehåller allt möjligt sånt som gör att det borde vara 15årsgräns. Eller åtminstone 11. Det är vad jag tycker iaf. Men bra var den!

 

Sen igår så vet jag inte hur det kom sig, men jag hade världens energi och fixade och donade med det mesta. Äntligen har vi blivit av med den hemska hyllan som stått och stört mig i vardagsrummet. Den har nu fått en mycket bättre plats uppe på vinden. Sen är balkongen röjd inför hösten/vintern. Lakan och handdukar har blivit bytta. Jag har även bytt gardiner i köket. Sen vi flyttade in har vi haft samma vitmönstrade gardiner och det var dags för en förändring kände jag. Och förändring blev det, kan man säga. Nu hänger där istället mörka mönstrade vepor. Najs! Det jag egentligen ville säga var att jag knappt hade en lugn stund igår. Det är något som märks idag. Sjukt trött.


Rätt behagligt med en rätt kort dag idag. Men nu är det dags att plugga.

Hej hopp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0