Urk

Idag blev det en ganska lång dag i skolan. Det blev presentation av våra egendesignade bågar och sen har vi lärt (eller nånstans på väg att...) oss mäta styrkor på glas i en vertometer. Att mäta sfäriska glas var relativt enkelt. Men när vi sedan skulle mäta toriska glas (för astigmatism), säger jag bara blääää... fattar ingenting, och sen när jag trodde jag fått någon kläm på det visade det sig inte alls vara så. De är massa minus och plus och den som har mest minus, mest plus, grader hit och dit, vrida runt, räkna ut och bla bla bla. Kändes inte logiskt någonstans. Inga regler utan bara "såhär är det", eller såhär "gör vi i Sverige, men inte Europa". Suck suck. Känner mig allmänt slut.

Det var bara det jag ville säga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0