SNÖ

Jag har väl aldrig varit en snöhatare. Men nu, nu.... nu har jag banne mig tröttnat rejält. Knallade till skolan imorse (och blev dyngsur) i tron om att vi bara hade fram till lunch. Men icke, då fick jag knalla hem fort som tusan (i blöt jacka,halsduk,vantar) för att hinna hem och käka lunch för sedan vända igen. Men då tog jag bilen istället och fick skotta snö i en kvart, typ. Fick ta i med hela kroppen för att orka borsta av allt. Tungt med blötsnö. Och sen var det även klurigt att backa ut men det lyckades ganska bra. Till skillnad från en annan man på parkeringen, han gasade och gasade men stod helt still och däcken kördes ned ännu djupare i snön. Värre var det nu när jag skulle hem och hitta en parkering. Det var stört omöjligt. Försökte mig på en ruta. Men det slutade nästan med att jag satt fast snett halvt inne i en ruta. Som tur kom jag loss och fick ställa mig vid vägenkanten istället. Men det känns inte helt hundra.

Men faan vad jag hatar det här vädret just nu. Nollgradigt, blött och snö som väger ton. Nä, då är det tusan bättre med 15 minus och snö lätt som bomull som man inte blir blöt av.

Nu ska jag varva ned med en bit sockerkaka och en stor kopp te, spela Sims 3 och glömma allt vad snö heter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0