Grönt är skönt

 

Har blivit helt insnöad på grönt helt plötsligt. Eller så är det vårkänslorna som satt igång. Vilket iofs är ganska märkligt då det fortfarande är drivor med snö ute och långt ifrån ett enda vårtecken. Kanske mer är viljan om att det ska bli vår som satt igång det hela. Hursom, nu ska vi (läs jag) introducera grönt i vårt vardagsrum som innan varit ganska så färglöst med grått, vitt, svartbrunt trä och en orange filt. Vet dock inte riktigt hur jag ska göra med den oranga filten när allt det gröna kommer. Möjligt att det blir lite morotskänsla då. Den kanske får flytta in i garderoben en tid framöver.

 

Häromdagen fick jag paket från Jotex som innehöll en grön filt och asfula gardiner med tillhörande asfula kuddfodral som jag hade tänkt ha i vardagsrummet. Men det sket sig ju litegrann. Vem vill ha asfula gardiner i fönstret? Tacka vet jag Hemtex som vi var på i måndags. Där hittade jag tjusiga gröna vepor till ett överkomligt pris. Så än så länge har rummet fått gröna vepor (som skall fyllas på med vepor från IKEA) och en grön filt. Filten uppskattades kanske inte så mycket som jag hade hoppats på från den andra parten i förhållandet. Han tycker visst inte man behöver 5 filtar på två personer. Men hallåå... alla ska ju nödvändigtvis inte vara framme samtidigt.

 

Jisses, vad jag babblar. Ny grön ryamatta skall införskaffas likaså nåt tjusigt tyg att sy kuddfodral av. Möjligen tyget med träd som är på bild. Tyckte det var lite mysigt.


Kommentarer
Postat av: J

Om inte alla filtar ska vara framme samtidigt undrar jag varför dem är det?

2010-01-25 @ 16:47:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0