Plugg

Sitter nedknölad i soffan med böcker omkring mig och skriver om ögonlocken. Eller skriver och skriver, googlar mest och försöker läsa och klura ut vad som står i min engelska tråkbok Clinical ocular anatomy and psysiology. Inte ett dugg spännande. Men har åtminstone förstått att, enligt boken, är Östersjön det enda havet som det går utmärkt att simma i med öppna ögon eftersom vattnet och tårvätskan har liknande saltkoncentration (osmolaritet). Varje dag lär man sig något nytt, minnsann.

Var för övrigt till H&M idag och införskaffade lite nödvändiga grejer. Bland annat hårfärg som mitt hår behöver mest av allt just nu. Så det känns ju bra. Däremot förstår jag inte hur jag ska lyckas färga håret, eller framförallt, hur jag ska lyckas skölja ur färgen då en tvättmaskin tar upp hela ingången till duschen sen en tid tillbaka. Det är nåt jag får klura på. Sen köpte jag även en skogsgrön mössa på rea som sitter på huvudet just nu. Färgen kanske känns sådär men den värmer gott iaf och så är den lite lurvig och mysig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0