Bakelibak

Har fullt upp med att baka bröd. Samma goda bröd som förra veckan. Dock glömde jag totalt bort jästen, var t.o.m och handlade tidigare iag, så det fick bli torrjäst. Men jag säger bara en sak.. HATA torrjäst. Vad är det för jävla påhitt egentligen?? Funkar ju inte alls nånstans. Nu står brödet på jäsning och de vill inte växa nånting. Ruttet säger jag bara. Hoppas de funkar att äta sen bara. Annars blir jag ännu surare.

Aaah, så surt. Hata, hata, hata torrjäst.

Om man kanske en gång för alla skulle lära sig hur man faktiskt använder skiten istället för att gissa och misslyckas.

Eller alltid använda färskjäst. Torrjäst är nog inte min grej. Tröstar mig med lite mörk choklad med hallon. Gott.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0