101019

Måndag... Tisdag... Imorgon är det onsdag, och sen torsdag och fredag och sen är det helg. Igen. Känns som att jag inte gör annat än att tänka på helg och på att få vara ledig. Inte bra. Dagarna går irriterande sakta, tycker jag. Förmiddagarna där jag gör min praktik känns oerhört sega och långa. Måste komma ur min helg/ledig-besatthet innan jag blir tokig.

Jaja. Firar att det endast är tre dagar kvar till helg med en Brago-kaka och kaffe från vår alldeles nya och tjusiga Moccamaster. Den är så fin, så fin. Men jag känner mig ganska osmidig när jag ska göra kaffe. Fattar för det första inte hur mycket pulver det ska vara, hur alla delar ska sitta och sen när kaffet är klart (som går i raketfart) står jag som ett frågetecken. Fattar inte hur jag ska få loss kannan och var jag ska göra av behållaren för filtret, den sitter ju liksom inte fast utan bara placeras på kannan. Nu låter jag säkerligen som ett pucko, men jag tror, eller hoppas att jag kommer få kläm på det så småningom...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0