101025

Vaknade imorse och kände mig rätt nere. Täppt i näsan och i huvudet, om man kan kalla det så, varvat med nysningar (gärna 3 på raken) har jag spenderat dagen hemma. Men rastlös som jag är måste jag ju ta tillvara på en extra dag hemma. Började först med disken, inget konstigt eller annorlunda med det... sen upptäckte jag hur äckliga våra skåp är och gick loss med rengöringssprayen och trasan. Förflyttade mig sakta vidare och närmade mig ugnen. Den stackars ugnen som varit igengrodd med skit och har inte sett till varken trasa, svamp eller nåt slags rengöringsmedel sen vi flyttade in. Tror inte den förra ägaren heller var speciellt duktig med ugnsstädningen. När inte en liter rengöringsmedel och svamp ens var i närheten av få bort skiten tog jag till spisskrapan, rakbladsmackapären för skitiga spishällar. Grymt äckligt var det. Tjockt tjockt lager inbrännt skit... Rakladet gick t.o.m sönder i ena hörnan. Men blev så illa tvungen att sluta innan allt var borta. Blev alldeles snurrig av ångan från Mr Muscle. Och nu på kvällskvisten när jag tillagade kyckling i ugnen så luktade det litegrann. Hoppas verkligen inte det tar smak. Kan inte tänka mig att det heller skulle vara speciellt nyttigt.


Kommentarer
Postat av: J

Tur att jag har dig

2010-10-26 @ 10:22:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0