Alla hjärtans dag

 

Denna trevliga överraskning hittade jag i postfacket när jag kom hem efter skolan idag. En helt anonym present, men om jag inte är helt ute och cyklar tror jag att det är kära mamma som varit i farten... Tack! :)

 

Förutom detta så har morgonen inte varit jätterolig. Byggarbetarna som börjat renovera gammelhemmet mitt emot oss gillar att börja tidigt. Runt sju imorse började de med att slänga skräp (dörrar och garderober) ned i containrar från tredje våningen (!) vilket smäller på rätt bra. När man väl trodde att de skulle sluta efter att ha varit tysta i några få minuter kom ännu en smäll, högre än någon annan. Tillsist gick det inte att ligga kvar så de var bara att masa sig upp med huvudvärk till vardagsrummet... Men tack vare det blev jag klar rätt tidigt för att bege mig till skolan och när jag väl satt mig i bilen efter att ha krånglat mig igenom all snö utanför förardörren så startar inte bilen. Bilfan. Kände mig inte jättepigg på att gå i 20 minusgrader så jag parkerade hemma i soffan igen. Några timmar senare var jag så illa tvungen att gå ut och gå till skolan (vilket faktiskt tar längre tid än vad man kan tro) och på vägen domnar låren bort. Synd att alla brallor jag äger ska vara så jäkla tajta att långkallingar inte får plats.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0