Ny bricka

Igår svängde mor förbi och lämnade av världens största bricka. Eller det kanske är att ta i, men stoor är den. Största jag sett på länge iaf. Äntligen börjar min idé om att samla alla Iittala kivi-lyktor på en gammal silverbricka bli till verklighet. Först budade jag hem en (alldeles för dyr) på Tradera, men den visade sig vara mycket mindre än vad jag först tänkt mig. Sen hittade jag en bricka för en tia på loppis, men den var ändå på gränsen till för liten och nu fick jag denna som kommer ifrån mormor, och den är alldeles perfekt. Den rymmer alla lyktor utan problem och nu fattas det istället några stycken. Ska försöka köpa åtminstone en till av den stora varianten och någon liten till, sen blir det nog finemang, tror jag. På bilden syns det inte hur stor den faktiskt är, men den är enorm och jättefin!

 

Vad jag nu ska göra med resten av brickorna vet jag inte, har plötsligt 3 stycken till övers, alla i olika storlekar.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0