Färgning

 

I början av veckan tog jag tag i att färga gamla urtvättade svarta jeans. Det gick sådär kan jag väl säga. För det första misstog jag mig och slängde bl.a. i fel par jeans i maskinen. Detta upptäcktes när allt var färdigt att hängas på tork. Då var det bara att knata iväg till ICA och köpa ett nytt paket.

 

Och för det andra hade jag färg mest överallt, det stod klart och tydligt på förpackningen att påsen med färgpulver skulle handskas varsamt för att undvika spridning av färgstoft. Jorå, händerna var svarta, handfatet och toaletten blev svarta och för att inte tala om inuti tvättmaskinen. Jösses. Efter att jag kört en tom maskin och rengjort med trasa så finns fortfarande spår. Vågar mig inte riktigt på en ljus tvätt än...

 

Men brallorna, alla brallor, blev svarta och fina. Hoppas att de håller sig fina ett tag också. Har hört att man kan fixera den svarta färgen med ättika. Det ska jag kika närmare på.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0