Iittala Teema

 
Senaste tillskotten till porslinsamlingen är 6 st små assietter som jag tror lämpar sig väldigt fint till en tårtbit eller dylikt samt ett stort runt serveringsfat/skål för typ sallad, gryta eller vad som helst. Så nu skulle det passa bra att svänga ihop en 3-rätters så vi kan få användning för dessa. Assietterna och stora fatet köpte vi i Tallinn till mycket bättre pris än vad jag sett i Sverige.
 
Det rektangulära fatet och småskålarna är också relativt nya, har fått båda från Jonas snälla föräldrar :)
 
Är löjligt förtjust i samlingen... (så pass mycket att jag lägger pussel med dem på golvet för att fota, inser nu att jag borde sluta att envisas med mobilkameran som ger skitfula bilder) och vilken skillnad det är kvalitetsmässigt jämfört med IKEA-tallrikarna som nu fått lämna plats åt dessa godingar.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0