Häromdagens middag

 

Måste bara visa häromdagens middag då jag är så stolt att jag lyckades knåpa ihop något så gott från mitt eget huvud. Vi hade en fänkål i kylen som vi inte riktigt visste vad vi skulle göra av (fänkål- och broccolisoppan som jag ville göra, var visst inte så populär), så jag stekte fänkål tillsammans med äpple och kalkonbacon i smör och kryddade med gurkmeja (mest för den roliga färgen) och åt det tillsammans med quinoa och sallad bestående av diverse grönsaker vi hade i kylskåpet, bl.a. några roliga starka paprikor som Willys haft extrapris på. Sen kom sambon och la sig i och svängde ihop någon slags currydressing med mango chutney och det hela slutade med en fantastiskt god sallad. Denna sallad måste jag lägga på minnet då den var den godaste jag ätit tror jag.

 

Tills dagen efter...

 

 

... Då vi åt sallad med mozzarella, galiamelon, tomater, kalkon och några brödkrutonger. Också gott! Men kanske inte riktigt lika speciell.

 

Så mycket mat jag lagat under dessa snart 2 månader som jag kallar ofrivillig semester/nästan arbetslös (som för övrigt snart är över) har jag nog inte lagat under hela mitt liv... Är väldigt tacksam över min fantastiska sambo som lagar fantastiskt god mat, men det är ju trevligt att kunna ge tillbaka lite :)

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0